Ekološki prihvatljiva dinamička optimizacija rute obzirom na dinamiku broda – VEDRO

Projekt Financira Europska unija – NextGenerationEU

Predloženo istraživanje ima za cilj razviti napredni sustav za ekološki prihvatljivu dinamičku optimizaciju ruta (VEDRO) koji kombinira napredno modeliranje pomorstvenih performansi broda, stohastičke optimizacijske metode i strojno učenje, trenutne meteorološke uvjete i nesigurnosti vremenskih prognoza kako bi se poboljšalo planiranje pomorskih ruta. Sustav ima za cilj optimizirati potpošnju goriva, poboljšati sigurnost i promovirati održivost okoliša prilagođavanjem brodskih ruta u stvarnom vremenu. To će se postići korištenjem podataka o dinamici broda u stvarnom vremenu, primjenom strojnog učenja, CFD simulacijama i promjenjivim podacima o okolišu. Istraživanje uključuje i razvoj graničnih vrijednosti pomorstvenih kriterija temeljem analize anketnih upitnika koji se planiraju provesti među zapovjednicima brodova i časnicima. Na temelju njihovih iskustava i opažanja definirat će se novi operativni pragovi sigurnosti i udobnosti plovidbe.

Glavni fokus projekta je integracija njihanja broda u stvarnom vremenu u različitim uvjetima mora uz odgovarajuće granične vrijednosti pomorstvenih kriterija unutar procesa optimizacije rute. Prethodno izračunate pomorstvene značajke temeljene na CFD simulacijama čine osnovu modela njihanja broda.

Algoritam će također uzeti u obzir nesigurnost vremenskih prognoza, koje mogu značajno utjecati na planiranje ruta. Analizirajući više vremenskih scenarija i uzimajući u obzir netočnosti prognoza, sustav će predložiti alternativne rute koje balansiraju pouzdanost prognoze i potencijalne rizike koji proizlaze iz promjenjivih uvjeta. To će omogućiti zapovjednicima i časnicima da efikasnije upravljaju brodom i donose informirane odluke tijekom navigacije, čak i uz nesigurne vremenske prognoze.

Rezultati će se integrirati u sustav za podršku odlučivanju (DSS) koji će kapetanima pružati preporuke o rutama, temeljem stvarnih podataka o potrošnji goriva, emisijama stakleničkih plinova, vremenskim prognozama, pomorstvenim kriterijima i sigurnosnim upozorenjima. Ovo će istraživanje poboljšati održivost pomorskog prijevoza smanjenjem potrošnje goriva i emisija stakleničkih plinova kao i sigurnost plovidbe u promjenjivim i nepredvidivim uvjetima okoliša.

Voditeljica: Prof. dr. sc. Jasna Prpić-Oršić, Tehnički fakultet, Sveučilište u Rijeci

Suradnici:

Izv. prof. dr. sc. Vedran Mrzljak, Tehnički fakultet, Sveučilište u Rijeci

Izv. prof. dr. sc. Anton Turk, Tehnički fakultet, Sveučilište u Rijeci

Izv. prof. dr. sc. Marko Valčić, Sveučilište u Zadru

Izv. prof. dr. sc. Kenji Sasa, University of Kobe, Japan

Doc. dr. sc. Luca Braidotti, Universita di Trieste, Italija

Prof. dr. sc. Odd Magnus Faltinsen, Norwegian University of Science & Technology (NTNU), Trondheim, Norveška

Luka Mudronja, SeaQuest Shipmanagement

Ivan Sulovsky, Tehnički fakultet, Sveučilište u Rijeci

Marijana Marjanović, Tehnički fakultet, Sveučilište u Rijeci