Projekt METRO: završna konferencija, 14.12.2021. u 15:00 sati

Završna konferencija projekta METRO održat će se u utorak 14. prosinca 2021. godine s početkom u 15:00 h preko Zoom platforme.

Podijeli:

Konferencija će se održati preko Zoom platforme, a poveznica za prijavu je: Webinar Registration – Zoom

Projekt METRO je započeo 1. siječnja 2019. godine u sklopu programa prekogranične suradnje Interreg V-A Italija-Hrvatska 2014.-2020. Vodeći partner projekta bilo je Sveučilište u Trstu, a partneri u projektu bili su Lučka uprava Trst, Wärtsilä Italia S.p.A., Tehnomont brodogradilište Pula d.o.o., Sveučilište u Rijeci – Pomorski fakultet, Sveučilište u Rijeci – Tehnički fakultet i Istarska razvojna agencija – IDA d.o.o.

Razmatrajući s tehnološkog stajališta, jedan od ciljeva projekta bio je razvoj hibridnih brodova kratkog i srednjeg doplova. Pritom su od interesa bili Ro-Pax brod, te trajekt s obostranim ukrcajno-iskrcajnim rampama koji su najčešći tipovi brodova za obalnu plovidbu na području Jadrana. Tehnički fakultet u Rijeci je u projektu sudjelovao u okviru radnog paketa “Hybrid Vessels Study and Demonstrators”, a aktivnosti TFRi usko su bile vezane uz strukturu i hidrodinamiku trajekata.

Analiza strukture temeljena je na početnim proračunima strukture koje izradilo Tehnomont brodogradilište Pula d.o.o. na temelju kojih su na TFRi definirani i dimenzionirani dijelovi strukture prema pravilima BV. Za provođenje globalne analize čvrstoće strukture broda, pripremljeni su 3D strukturni modeli koji su potom analizirani softverom za konačne elemente (FEM). Provedeno je devet različitih globalnih analiza za trajekt s obostranim ukrcajno-iskrcajnim rampama i tri za Ro-Pax trajekt.

U projektu su također analizirane forme brodova. Pomoću softvera za računarsku dinamiku fluida (CFD) analizirano je optjecanje vode oko trupa broda, kako za umanjeni model broda, tako i za brod u stvarnoj veličini. Nadalje, za oba su broda provedene i analize propulzijiskih značajki, a iz prognoznih dijagrama može se zaključiti da bi oba broda s odabranim motorima mogla postići predviđenu brzinu za plovidbu na odabranim rutama. Provedene su i numeričke analize pomorstvenosti brodova odnosno određene su značajke držanja brodova na valovima tijekom plovidbe na odabranim rutama. Rezultati pokazuju da se kod oba broda tijekom plovidbe ne bi pojavila značajnija gibanja na valovima koja bi mogla ugroziti putnike ili vozila.

FINAL EVENT of the INTERREG IT– HR METRO Project

Aktualne novosti

Prezentacija mogućih tema završnih i diplomskih radova Zavoda za mehaniku fluida i računalno inženjerstvo

17. veljače 2025.

StudioARS d.o.o. – natječaj za zaposlenje

17. veljače 2025.

Lürssen zaklada nudi Program izvrsnosti u vrijednosti od 10.000 eura za studente

14. veljače 2025.

Obavijest o ishodu natječajnog postupka

14. veljače 2025.

Projekt ‘SmAIle’ – umjetna inteligencija u školama

14. veljače 2025.

Završetak projekta Erasmus+ TSAAI

14. veljače 2025.

RIS d.o.o. – Programer poslovnih aplikacija

14. veljače 2025.

Objava Natječaja za dodjelu stipendija iz Fonda „Aleksandar Abramov“ 24/25

13. veljače 2025.

CROATIA osiguranje – Procjenitelj šteta imovine i PAT-a

12. veljače 2025.

Skip to content